Further Speaking Practice, страница 82
• Giving personal information
1. Take roles and read out. — Распределите по ролям и прочитайте
A: What’s your name? [Уотс ё нэйм?] — Как тебя зовут?
В: My name’s Maria Belova. [Май нэймз Мэрайэ Белова] — Меня зовут Мария Белова.
A: Sorry? Can you spell that, please? [Сорри? Кэн ю спэл з’эт, пли:з?] — Извини, можешь произнести по буквам, пожалуйста?
B: Yes, it’s B-E-L-O-V-A. [Йес, итс Би-и:-эл-оу-ви-эй] — Да, Б-Е-Л-О-В-А
A: How old are you, Maria? [Хау оулд а: ю, Мэрайэ?] — Сколько тебе лет, Мария?
B: I’m 10. [Айм тэн] — Мне десять лет.
A: What’s your favourite subject? [Уотс ё фэйвэрит сабджэкт?] — Какой твой любимый предмет?
B: Art. [А:т] — Искусство.
2. Work in pairs. Act out similar dialogues. — Работайте в парах. Разыграйте похожий диалог
A: What’s your name? [Уот из ё нэйм?] — Как тебя зовут?
В: My name’s Sofya Kruglova. [Май нэймз Софиэ Круглова] — Меня зовут Софья Круглова.
A: Sorry? Can you spell that, please? [Сорри? Кэн ю спэл з’эт, пли:з?] — Извини, можешь произнести по буквам, пожалуйста?
B: Yes, it’s K-R-U-G-L-O-V-A. [Йес, итс Кей-ар-ю-джи-эл-оу-ви-эй] — Да, К-Р-У-Г-Л-О-В-А
A: How old are you, Sofya? [Хау оулд а: ю, Софиэ?] — Сколько тебе лет, Софья?
B: I’m 11. [Айм илэвэн] — Мне одиннадцать лет.
A: What’s your favourite subject? [Уотс ё фэйвэрит сабджэкт?] — Какой твой любимый предмет?
B: PE. [Пи и:] — Физкультура.
1. Read and match. Then take roles and read out.
1 A: Can you give me your red pencil for a minute, please?
B: Sure. Here you are.
A: Thank you.
2 A: Can you give me a rubber and a ruler, please?
B: Sorry, I haven’t got a ruler, but I’ve got a rubber. Here you are.
A: Thank you.
B: You’re welcome.
1 A: Can you give me your red pencil for a minute, please?
[Кэн ю гив ми: ё рэд пэнсил фо: э минут, пли:з?]
Можешь дать мне твой красный карандаш на минутку, пожалуйста?
B: Sure. Here you are. [Шуэ:. Хиэ: ю а:] — Конечно. Держи.
A: Thank you. [С’энк ю] — Спасибо.
2 A: Can you give me a rubber and a ruler, please?
[Кэн ю гив ми: э рабэ: энд э рулэ:, пли:з?]
Можешь дать мне ластик и линейку, пожалуйста?
B: Sorry, I haven’t got a ruler, but I’ve got a rubber. Here you are.
[Сори, ай хэвнт гот э рулэ: бат айв гот э рабэ:. Хиэ: ю а:]
Извини, у меня нет линейки, но есть ластик. Вот, держи.
A: Thank you. [С’энк ю] — Спасибо.
B: You’re welcome [Ю а: уэлком] — Пожалуйста.
2. Work in pairs. Use the pictures below and act out similar dialogues.
На картинках: pen, pencil, rubber, book, pencil case
1 A: Can you give me your green pen for a minute, please?
B: Sure. Here you are.
A: Thank you.
2 A: Can you give me a pencil and a rubber, please?
B: Sorry, I haven’t got a rubber, but I’ve got a pencil. Here you are.
A: Thank you.
B: You’re welcome.
Или
1 A: Can you give me your blue pen for a minute, please?
[Кэн ю гив ми: ё блу: пэн фо: э минут, пли:з?]
Можешь дать мне твою синюю ручку на минутку, пожалуйста?
B: Sure. Here you are. [Шуэ:. Хиэ: ю а:] — Конечно. Держи.
A: Thank you. [С’энк ю] — Спасибо.
2 A: Can you give me a pencil and a rubber, please?
[Кэн ю гив ми: э пэнсил энд э рабэ:, пли:з?]
Можешь дать мне карандаш и ластик, пожалуйста?
B: Sorry, I haven’t got a rubber, but I’ve got a pencil. Here you are.
[Сори, ай хэвнт гот э рабэ: бат айв гот э пэнсил. Хиэ: ю а:]
Извини, у меня нет ластика, но есть карандаш. Вот, держи.
A: Thank you. [С’энк ю] — Спасибо.
B: You’re welcome [Ю а: уэлком] — Пожалуйста.
3 A: Can you give me your book and a pencil case for a minute, please?
[Кэн ю гив ми: ё бу:к энд э пэнсил кэйс фо: э минут, пли:з?]
Можешь дать мне твою книгу и пенал на минутку, пожалуйста?
B: Sorry, I haven’t got a book, but I’ve got a pencil case. Here you are.
[Сори, ай хэвнт гот э бу:к бат айв гот э пэнсил кэйс. Хиэ: ю а:]
Извини, у меня нет книги, но есть пенал. Вот, держи.
A: Thank you. [С’энк ю] — Спасибо.
B: You’re welcome [Ю а: уэлком] — Пожалуйста.