Ответы к странице 76

2. Эмили и Эмма схожи в своих привычках, но кое в чём их вкусы различны. Посмотри на таблицу и скажи, что делают эльфы в рабочие дни и что они любят делать в конце недели (at the weekend).

Ответ:

Emily teaches Harry, feeds bees and ants and plays with birds on Monday. [Эмили ти:чиз Хэрри, фи:дз би:з энд энтс энд плэйз уиз’ бё:дз он Мандэй] — В понедельник Эмили учит Гарри, кормит пчел и муравьев и играет с птицами.

Emily cooks for the family and swims in the lake on Tuesday. [Эмили ку:кс фо з’э фэмэли энд суимз ин з’э лэйк он Тъюздэй] — Во вторник Эмили готовит еду для семьи и плавает в озере.

Emily helps her sister and rides her bike on Wednesday. [Эмили хэлпс хё: систэ: энд райдз хё байк он Уэнздэй] — В среду Эмили помогает своей сестре и катается на своем велосипеде.

Emily goes to the bank and meets Harry on Thursday. [Эмили гоуз ту з’э бэнк энд ми:тс Хэрри он С’ё:здэй] — В четверг Эмили идет в банк и встречается с Гарри.

Emily meets her granny on Friday. [Эмили ми:тс хё грэнни он Фрайдэй] — В пятницу Эмили встречается со своей бабушкой.

Emma goes to the bank, helps her parents and read to her granny on Monday. [Эмма гоуз ту з’э бэнк, хэлпс хё пэрэнтс энд ри:д ту хё грэнни он Мандэй] — В понедельник Эмма ходит в банк, помогает своим родителям и читает своей бабушке.

Emma feeds bees and ants and drives to town on Tuesday. [Эмма фи:дз би:з энд энтс энд драйвз ту таун он Тъюздэй] — Во вторник Эмма кормит пчел и муравьев и едет в город.

Emma cooks for the family and meets her friends on Wednesday. [Эмма ку:кс фо з’э фэмэли энд ми:тс хё фрэндз он Уэнздэй] — В среду Эмма готовит еду для семьи и встречается со своими друзьями.

Emma goes to the shop and sings songs with birds on Thursday. [Эмма гоуз ту з’э шопс энд син:з сон:з уиз’ бё:дз он С’ё:здэй] — В четверг Эмма ходит по магазинам и поет песни с птицами.

Emma plays with ants and bees on Friday. [Эмма плэйз уиз’ энтс энд би:з он Фрайдэй] — В пятницу Эмма играет с муравьями и пчелами.

Emily and Emma read books, ride hares, play ping-pong with Harry, drive their cars, play tennis and dance in the woods at the weekend. [Эмили энд Эмма ри:д бу:кс, райд хеэз, плэй пин:-пон: уиз’ Хэрри, драйв з’ээ: ка:з, плэй тэннис энд данс ин з’э ву:дз эт з’э уи:кэнд] — В выходные Эмили и Эмма читают книги, катаются на зайцах, играют с Гарри в пинг-понг, ездят на своих машинах, играют в теннис и танцуют на деревьях.

3. Закончи вопросы с помощью глаголов does или do и ответь на них.

Ответ: 

1) Do you like winter, summer, spring or autumn? — I like winter/summer/spring/autumn.

2) Does your friend like this season? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t .

3) Do you and your friend go to the woods, to the park or to the lake in this season?- Yes, we do. We go to the woods/to the park/to the lake in this season.

4) Does this season have a lot of colours? — Yes, it does / No, it doesn’t .

5) Do birds sing their songs in this season? — Yes, they do / No, they don’t .

6) Do trees look beautiful in this season? — Yes, they do/ No, they don’t .

7) Do schoolchildren go to school in this season? — Yes, they do /No, they don’t .

8) Does your friend like to go to school? — Yes, he (she) does/ No, he (she) doesn’t .

9) Do you and your friend play games together? — Yes, we do/ No, we don’t.

10) Does your friend know good and funny games? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t .

11) Does your friend speak English? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t.

12) Do you know English well? — Yes, I do / No, I don’t.

Перевод:

Do you like winter, summer, spring or autumn? — I like winter/summer/spring/autumn [Ду ю лайк уинтэ:, саммэ:, сприн: о: о:тэм? — Ай лайк уинтэ:/саммэ:/сприн:/о:тэм] — Тебе нравятся зима, лето или осень? — Мне нравится зима/лето/весна/осень.

Does your friend like this season? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t [Даз ё фрэнд лайк з’ис си:зн? — Йес, хи: (ши:) даз/Ноу, хи: (ши:) дазнт] — Твоему другу нравится это время года? — Да/Нет.

Do you and your friend go to the woods, to the park or to the lake in this season?- Yes, we do. We go to the woods/to the park/to the lake in this season [Ду ю энд ё фрэнд гоу ту з’э ву:дз, ту з’э па:к о: ту з’э лэйк з’ис си:зн? — Йес, уи: ду. Уи: гоу ту з’э ву:дз/ту з’э па:к/ту з’э лэйк з’ис си:зн] — Ты и твой друг в это время года ходите в лес, в парк или на озеро? — Да. В это время года мы ходим в лес/в парк/на озеро.

Does this season have a lot of colours? — Yes, it does/No, it doesn’t [Даз з’ис си:зн хэв э лот оф калэ:з? — Йес, ит даз/Ноу, ит дазнт] — У этого времени года много цветов? — Да/Нет.

Do birds sing their songs in this season? — Yes, they do/No, they don’t [Ду бё:дз син: з’ээ: сон:з ин з’ис си:зн? — Йес, з’эй ду/Ноу, з’эй донт] — В это время года птицы поют свои песни? — Да/Нет.

Do trees look beautiful in this season? — Yes, they do/No, they don’t [Ду три:з лу:к бъютэфл ин з’ис си:зн? — Йес, з’эй ду/Ноу, з’эй донт] — Деревья выглядят красиво в это время года? — Да/Нет.

Do schoolchildren go to school in this season? — Yes, they do/No, they don’t [Ду ску:лчилдрэн гоу ту ску:л ин з’ис си:зн? — Йес, з’эй ду/Ноу, з’эй донт] — Школьники ходят в школу в это время года? — Да/Нет.

Does your friend like to go to school? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t [Даз ё фрэнд лайк ту гоу ту ску:л? — Йес, хи: (ши:) даз/Ноу, хи: (ши:) дазнт] — Твоему другу нравится ходить в школу? — Да/Нет.

Do you and your friend play games together? — Yes, we do/No, we don’t [Ду ю энд ё фрэнд плэй гэймз тугезэ:? — Йес, уи: ду/Ноу, уи: донт] — Ты со своим другом играете вместе? — Да/Нет.

Does your friend know good and funny games? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t [Даз ё фрэнд ноу гу:д энд фанни гэймз? — Йес, хи: (ши:) даз/Ноу, хи: (ши:) дазнт] — Твой друг знает хорошие и веселые игры? — Да/Нет.

Does your friend speak English? — Yes, he (she) does/No, he (she) doesn’t [Даз ё фрэнд спи:к инглиш? — Йес, хи: (ши:) даз/Ноу, хи: (ши:) дазнт] — Твой друг говорит по-английски? — Да/Нет.

Do you know English well? — Yes, I do/No, I don’t.     [Ду ю ноу инглиш уэл? — Йес, ай ду/Ноу, ай донт] — Ты хорошо знаешь английский? — Да/Нет.