Step 6
Задание №1
Listen, Audio (31), and match the texts (1—5) with their titles (a—f). There is one title you don’t have to use.
a) The Way to the New Globe Theatre
b) Making Shakespeare’s Plays Easier
c) Born to Be Famous
d) The Longest Play by Shakespeare
e) The Places Connected with the Poet
f) The Secret of the True Author
The monument to Shakespeare in Stradford
Tudor Knot Garden, New Place Stradford
The church in which Shakespeare was both baptised and buried
Послушайте, Audio (31), и сопоставьте тексты (1–5) с их названиями (a − f). Одно название вам не нужно использовать.
a) Путь к театру New Globe
b) Упрощение пьес Шекспира
c) Рожден, чтобы прославиться
d) Самая длинная пьеса Шекспира
e) Места, связанные с поэтом
f) Тайна истинного автора
Памятник Шекспиру в Стрэдфорде
Сад Тюдоров, Нью−Плейс Стрэдфорд
Церковь, в которой крестили и похоронили Шекспира
Аудио:
Some Facts about William Shakespeare
1) When William Shakespeare returned to Stratford−upon−Avon, he had enough money to buy a nice big house for his family. They called it “New Place”. Sadly you can’t go and visit it today. There is a beautiful gallery in its place now. Another place where Shakespeare had lived in Stratford is the house where the poet was born. There is a museum in it now. People call it the ‘Birthplace’. You can also see the farm house where Shakespeare's wife, Anne Hathaway, had lived before they got married. But it is not in Stratdford.
2) Some of Shakespeare’s plays are very long. They may last three hours or longer. Famous “Hamlet” is much longer than the others. At the end of the play nearly all the characters die. But Horatio, Hamlet’s friend, survives to tell Hamlet's story to people.
3) Shakespeare’s plays are rather difficult to read and understand. That’s why a number of people have tried to make them more readable. For example, there is a company which makes the plays short. They perform each of the plays in an hour. Two centuries ago Charles and Mary Lamb, who were brother and sister, wrote 20 plays by William Shakespeare in prose to turn them into easy stories for young readers.
4) In the 16th century there was only one bridge over the River Thames. To get to the new Globe Theatre, Londoners got into boats and crossed the river. They knew that there was a new play to see when they saw a flag flying over the Theatre.
5) We know for a fact that Shakespeare had never been a university student. At the same time his works show that he knew a lot, more than some people with a very good education. That is one of the reasons why quite a number of people believe that somebody else wrote under the name of William Shakespeare. One theory sais that it could be Queen Elizabeth I herself.
Некоторые факты об Уильяме Шекспире
1) Когда Уильям Шекспир вернулся в Стратфорд−на−Эйвоне, у него было достаточно денег, чтобы купить для своей семьи хороший большой дом. Они назвали это «Новое место». К сожалению, вы не можете пойти и посетить его сегодня. На его месте сейчас красивая галерея. Еще одно место, где жил Шекспир в Стратфорде, − это дом, где родился поэт. Сейчас в нем музей. Люди называют это «Местом рождения». Вы также можете увидеть фермерский дом, в котором жена Шекспира Энн Хэтэуэй жила до свадьбы. Но это не в Стратдфорде.
2) Некоторые пьесы Шекспира очень длинные. Они могут длиться три часа или дольше. Знаменитый «Гамлет» намного длиннее остальных. В конце пьесы почти все персонажи умирают. Но Горацио, друг Гамлета, выживает, чтобы рассказать людям историю Гамлета.
3) Пьесы Шекспира довольно трудны для чтения и понимания. Вот почему некоторые люди пытались сделать их более удобочитаемыми. Например, есть компания, которая делает пьесы короткими. Каждый спектакль они разыгрывают за час. Два столетия назад Чарльз и Мэри Лэмб, брат и сестра, написали 20 пьес Уильяма Шекспира в прозе, чтобы превратить их в легкие рассказы для юных читателей.
4) В 16 веке был только один мост через Темзу. Чтобы попасть в новый театр «Глобус», лондонцы сели в лодки и переправились через реку. Они знали, что стоит посмотреть новый спектакль, когда видели развевающийся над Театром флаг.
5) Мы точно знаем, что Шекспир никогда не был студентом университета. В то же время его работы показывают, что он знал много больше, чем некоторые люди с очень хорошим образованием. Это одна из причин, почему многие люди считают, что кто−то другой писал под именем Уильяма Шекспира. Одна из теорий гласит, что это могла быть сама королева Елизавета I.
Ответ:
1 − e, 2 − d, 3 − b, 4 − a, 5 − f.
Extra − c.
Перевод:
1 − e, 2 − d, 3 − b, 4 − a, 5 − f.
Лишнее − c.
Задание №2
Read the following word combinations.
cruel characters
cruel behaviour
cruel words
fantastic scenery
primitive scenery
unusual scenery
to receive guests
to receive visitors
to receive the delegation
to be thrilled by the words
to be thrilled by the play
expensive clothes
expensive goods
expensive belongings
to devote one’s time
to devote one’s power
to devote one’s life
to produce goods
to produce wine
to produce the effect
royal blood
red blood
Прочтите следующие словосочетания.
жестокие персонажи
жестокое поведение
жестокие слова
фантастический пейзаж
примитивный пейзаж
необычный пейзаж
принимать гостей
принимать посетителей
принять делегацию
быть взволнованным от слов
быть взволнованным от игры
дорогая одежда
дорогие товары
дорогие вещи
посвятить свое время
посвятить свою силу
посвятить свою жизнь
производить товары
производить вино
произвести эффект
королевская кровь
красная кровь
Задание №3
A. Read the text and complete it with the word combinations (a−h). Give the text a name.
a) destroyed it again
b) was an entertainment for both
c) 14−line love poems
d) there was no scenery
e) winter’s night
f) died in 1616 on April 23
g) used 18,000 different words
h) which destroyed it
Theatres in the 16th century were not like they are today. They were round buildings open to the sky in the middle. There were no lights or lamps and they showed their plays in the afternoon. The actors (men and boys only) performed on the stage where (1) ... . Most of the audience stood to watch a play for a penny. More expensive tickets could get you a seat in the gallery or in a box. In those days theatre (2) ... the rich and the poor.
In 1598 Shakespeare’s company of actors had a serious problem with renting the building. So one snowy (3) ... they took their belongings to the south bank of the Thames. Then they built the theatre in just 28 days and called it The Globe.
By that time Shakespeare already had a reputation of a poet and a dramatist, or playwright. Sadly, in 1613 during a performance The Globe caught fire, (4) ... . They rebuilt it but soon the Puritans closed the theatre and (5) ... .
Anyway, it happened after William Shakespeare had left London for Stratford where he lived out the last years of his life and (6) ..., his birthday.
During his life he wrote 37 plays, several longer poems and 154 sonnets. His sonnets are (7) ..., wise and beautiful. Even nowadays people learn them by heart and remember lines from them. The great writer’s plays are no less popular. One of their secrets [′si:krəts] lies in the fact that he was so great at using words: he could (and still can) make audiences sad, happy, thrilled, excited. He (8) ... (a lot more than most writers). We know for a fact that Shakespeare made up about 2,000 new words himself, some of his phrases have become so common that people use them every day. His works teach us to understand life and people and will always be internationally important.
B. Listen, Audio (32), and read the text aloud.
The Globe Theatre
A. Прочтите текст и дополните его словосочетаниями (a − h). Дайте тексту название.
a) разрушил его снова
b) был развлечением для обоих
c) 14−строчные любовные стихи
d) не было декораций
e) зимняя ночь
f) умер в 1616 г. 23 апреля
g) использовал 18000 разных слов
h) который его разрушил
Театры в 16 веке были не такими, как сегодня. Это были круглые здания, открытые небу посередине. Не было ни огней, ни ламп, а днем они показывали свои спектакли. Актеры (только мужчины и мальчики) выступали на сцене, где (1) .... Большинство зрителей стояли смотреть спектакль за копейки. Более дорогие билеты могут дать вам место в галерее или в ложе. В те времена театр (2) ... богатые и бедные.
В 1598 году у актерской труппы Шекспира возникла серьезная проблема с арендой здания. Итак, один снежный (3) ... они увезли свои вещи на южный берег Темзы. Потом за 28 дней построили театр и назвали его «Глобус».
К тому времени Шекспир уже имел репутацию поэта и драматурга, или театрального писателя. К сожалению, в 1613 году во время спектакля «Глобус» загорелся, (4) ... . Они восстановили его, но вскоре пуритане закрыли театр и (5) ...
Во всяком случае, это произошло после того, как Уильям Шекспир уехал из Лондона в Стратфорд, где он прожил последние годы своей жизни и (6) ... его день рождения.
За свою жизнь он написал 37 пьес, несколько стихотворений и 154 сонета. Его сонеты (7) ... мудрые и красивые. Даже сейчас люди заучивают их наизусть и запоминают строки из них. Не менее популярны пьесы великого писателя. Один из их секретов заключается в том, что он так хорошо умел использовать слова: он мог (и все еще может) огорчать аудиторию, радовать ее, взволновать, будоражить. Он (8) ... (намного больше, чем большинство писателей). Мы точно знаем, что Шекспир сам придумал около 2000 новых слов, некоторые из его фраз стали настолько распространенными, что люди используют их каждый день. Его работы учат понимать жизнь и людей и всегда будут иметь международное значение.
B. Послушайте, Audio (32), и прочтите текст вслух.
Театр Глобус
Ответ:
A.
1 − d, 2 − b, 3 − e, 4 − h, 5 − a, 6 − f, 7 − c, 8 − g.
Theatres in the 16th century were not like they are today. They were round buildings open to the sky in the middle. There were no lights or lamps and they showed their plays in the afternoon. The actors (men and boys only) performed on the stage where (1) there was no scenery. Most of the audience stood to watch a play for a penny. More expensive tickets could get you a seat in the gallery or in a box. In those days theatre (2) was an entertainment for both the rich and the poor.
In 1598 Shakespeare’s company of actors had a serious problem with renting the building. So one snowy (3) winter’s night they took their belongings to the south bank of the Thames. Then they built the theatre in just 28 days and called it The Globe.
By that time Shakespeare already had a reputation of a poet and a dramatist, or playwright. Sadly, in 1613 during a performance The Globe caught fire, (4) which destroyed it. They rebuilt it but soon the Puritans closed the theatre and (5) destroyed it again.
Anyway, it happened after William Shakespeare had left London for Stratford where he lived out the last years of his life and (6) died in 1616 on April 23, his birthday.
During his life he wrote 37 plays, several longer poems and 154 sonnets. His sonnets are (7) 14−line love poems, wise and beautiful. Even nowadays people learn them by heart and remember lines from them. The great writer’s plays are no less popular. One of their secrets lies in the fact that he was so great at using words: he could (and still can) make audiences sad, happy, thrilled, excited. He (8) used 18,000 different words (a lot more than most writers). We know for a fact that Shakespeare made up about 2,000 new words himself, some of his phrases have become so common that people use them every day. His works teach us to understand life and people and will always be internationally important.
Перевод:
A.
Театры в 16 веке были не такими, как сегодня. Это были круглые здания, открытые небу посередине. Не было ни огней, ни ламп, и они показывали свои спектакли днем. Актеры (только мужчины и мальчики) выступали на сцене, где (1) не было декораций. Большинство зрителей стоя смотрели спектакль за копейки. Более дорогие билеты могут дать вам место на галерке или в ложе. В те времена театр (2) был развлечением как для богатых, так и для бедных.
В 1598 году у актерской труппы Шекспира возникла серьезная проблема с арендой здания. Итак, в одну снежную (3) зимнюю ночь они увезли свои вещи на южный берег Темзы. Потом за 28 дней построили театр и назвали его «Глобус».
К тому времени Шекспир уже имел репутацию поэта и драматурга, или театрального писателя. К сожалению, в 1613 году во время спектакля в «Глобусе» случился пожар, (4) который его уничтожил. Они восстановили его, но вскоре пуритане закрыли театр и (5) снова его разрушили.
Во всяком случае, это произошло после того, как Уильям Шекспир уехал из Лондона в Стратфорд, где он прожил последние годы своей жизни и (6) умер в 1616 году 23 апреля, в свой день рождения.
За свою жизнь он написал 37 пьес, несколько стихотворений и 154 сонета. Его сонеты (7) 14−строчные любовные стихи, мудрые и красивые. Даже сейчас люди заучивают их наизусть и запоминают строки из них. Не менее популярны пьесы великого писателя. Один из их секретов заключается в том, что он так хорошо умел использовать слова: он мог (и все еще может) огорчать публику, радовать ее, трепетать, возбуждать. Он (8) использовал 18 000 различных слов (намного больше, чем большинство писателей). Мы точно знаем, что Шекспир сам придумал около 2000 новых слов, некоторые из его фраз стали настолько распространенными, что люди используют их каждый день. Его работы учат понимать жизнь и людей и всегда будут иметь международное значение.
Задание №4
A. Answer the following questions.
1) How was the English theatre of the 16th century different from the modern theatre?
2) Why did the actors always perform in the afternoon in the 16th century?
3) How long did it take members of Shakespeare’s company to build The Globe?
4) Where and when did they build it?
5) What happened to the Globe Theatre in 1613?
6) Where did the author of “Hamlet” spend the last years of his life?
7) How many plays and sonnets did Shakespeare write?
8) What do you think makes Shakespeare’s plays so popular nowadays?
B. Say all you can about:
a) English theatres in the 16th century;
b) the original Globe Theatre of the 16th century;
c) the last years of Shakespeare’s life;
d) the importance of the great poet’s works to us.
A. Ответьте на следующие вопросы.
1) Чем английский театр XVI века отличался от современного театра?
2) Почему в 16 веке актеры всегда выступали днем?
3) Сколько времени понадобилось членам труппы Шекспира, чтобы построить «Глобус»?
4) Где и когда его построили?
5) Что случилось с Театром Глобус в 1613 году?
6) Где автор «Гамлета» провел последние годы жизни?
7) Сколько пьес и сонетов написал Шекспир?
8) Как вы думаете, что делает пьесы Шекспира такими популярными в наши дни?
B. Расскажите все, что вы можете о:
a) английские театры 16 века;
b) оригинальный театр "Глобус" XVI века;
c) последние годы жизни Шекспира;
d) важность для нас произведений великого поэта.
Ответ:
A.
1) The actors were only men and boys, the performance were in the middle of the day because of the light. The audience had to stand to watch a play.
2) The actors always performed in the afternoon in the 16th century because there were no lights or lamps.
3) It took 28 days for members of Shakespeare’s company to build The Globe.
4) The Globe Theatre was built on the southern bank of the Thames River in 1598.
5) In 1613 during a performance The Globe caught fire.
6) The author of “Hamlet” spent the last years of his life in Stratford.
7) Shakespeare wrote 37 plays and 154 sonnets.
8) Shakespeare’s plays are so popular nowadays because he was so great at using words. Some of his phrases have become so common that people use them every day. His works teach us to understand life and people.
B.
a) Theatres in the 16th century were not like they are today. They were round buildings open to the sky in the middle. There were no lights or lamps and they showed their plays in the afternoon. The actors (men and boys only) performed on the stage where there was no scenery. Most of the audience stood to watch a play for a penny. More expensive tickets could get you a seat in the gallery or in a box. In those days theatre was an entertainment for both the rich and the poor.
b) In 1598 Shakespeare’s company of actors had a serious problem with renting the building. So one snowy winter’s night they took their belongings to the south bank of the Thames. Then they built the theatre in just 28 days and called it The Globe. By that time Shakespeare already had a reputation of a poet and a dramatist, or playwright. Sadly, in 1613 during a performance The Globe caught fire, which destroyed it. They rebuilt it but soon the Puritans closed the theatre and destroyed it again.
c) William Shakespeare left London for Stratford where he lived out the last years of his life and died in 1616 on April 23, his birthday.
d) During his life he wrote 37 plays, several longer poems and 154 sonnets. His sonnets are 14−line love poems, wise and beautiful. Even nowadays people learn them by heart and remember lines from them. The great writer’s plays are no less popular. One of their secrets lies in the fact that he was so great at using words: he could (and still can) make audiences sad, happy, thrilled, excited. He used 18,000 different words (a lot more than most writers). We know for a fact that Shakespeare made up about 2,000 new words himself, some of his phrases have become so common that people use them every day. His works teach us to understand life and people and will always be internationally important.
Перевод:
A.
1) Актеры были только мужчины и мальчики, спектакль был в середине дня из−за света. Зрителям приходилось стоять, чтобы посмотреть спектакль.
2) В 16 веке актеры всегда выступали днем, потому что не было ни света, ни ламп.
3) Членам труппы Шекспира потребовалось 28 дней, чтобы построить «Глобус».
4) Театр «Глобус» был построен на южном берегу Темзы в 1598 году.
5) В 1613 году во время представления «Глобус» загорелся.
6) Автор «Гамлета» провел последние годы своей жизни в Стратфорде.
7) Шекспир написал 37 пьес и 154 сонета.
8) Пьесы Шекспира так популярны в наши дни, потому что он так хорошо использовал слова. Некоторые из его фраз стали настолько распространенными, что люди используют их каждый день. Его произведения учат нас понимать жизнь и людей.
B.
a) Театры в 16 веке были не такими, как сегодня. Это были круглые здания, открытые к небу посередине. Там не было ни света, ни ламп, и днем они показывали свои пьесы. Актеры (только мужчины и мальчики) выступали на сцене, где не было декораций. Большая часть зрителей стояла, чтобы посмотреть спектакль за копейки. Более дорогие билеты могли дать вам место в галерее или в ложе. В те времена театр был развлечением как для богатых, так и для бедных.
b) В 1598 году у актерской труппы Шекспира возникла серьезная проблема с арендой здания. Поэтому одной снежной зимней ночью они перенесли свои пожитки на южный берег Темзы. Тогда построили театр всего за 28 дней и назвали его «Глобус». К тому времени Шекспир уже имел репутацию поэта и драматурга, или театрального писателя. К сожалению, в 1613 году во время представления «Глобус» загорелся, уничтожив его. Они восстановили его, но вскоре пуритане закрыли театр и снова разрушили его.
c) Уильям Шекспир уехал из Лондона в Стратфорд, где прожил последние годы своей жизни и умер в 1616 году 23 апреля, в день своего рождения.
d) За свою жизнь он написал 37 пьес, несколько больших стихотворений и 154 сонета. Его сонеты − это 14−строчные любовные стихи, мудрые и прекрасные. Даже в наши дни люди заучивают их наизусть и помнят строчки из них. Пьесы великого писателя не менее популярны. Один из их секретов заключается в том, что он так хорошо владел словами: он мог (и все еще может) сделать зрителей грустными, счастливыми, взволнованными, взволнованными. Он использовал 18 000 различных слов (намного больше, чем большинство писателей). Мы точно знаем, что Шекспир сам придумал около 2000 новых слов, некоторые из его фраз стали настолько распространенными, что люди используют их каждый день. Его работы учат нас понимать жизнь и людей и всегда будут иметь международное значение.
Задание №5
You know the words in column A. Read the sentences and say what the words in column B mean.
A.
character
connect
cruel
devote
possible
thrill
B.
characteristic
connection
cruelty
devotion
impossible
thrilling
1) The white stone houses are characteristic of the island. 2) I don’t see any connection between the question and the answer. 3) Mr Dobson is a very cruel man. He hates dogs and other animals. His neighbours always speak about his cruelty. 4) Helen is a very good daughter. She looks after her sick mother very well. Her devotion to the old lady surprises everybody. 5) Behave yourself, Bob! You shouldn’t speak to your granny like that. Your behaviour is absolutely impossible. 6) Our journey to Africa was full of exciting and thrilling things.
Вы знаете слова в столбце A. Прочтите предложения и скажите, что означают слова в столбце B.
А.
характер
соединять
жестокий
посвятить
возможный
волновать
B.
characteristic
connection
cruelty
devotion
impossible
thrilling
1) Белокаменные дома − характерная черта острова. 2) Я не вижу связи между вопросом и ответом. 3) Мистер Добсон − очень жестокий человек. Он ненавидит собак и других животных. Его соседи всегда говорят о его жестокости. 4) Елена − очень хорошая дочь. Она очень хорошо ухаживает за своей больной матерью. Ее преданность старушке удивляет всех. 5) Веди себя прилично, Боб! Не стоит так разговаривать со своей бабушкой. Твое поведение абсолютно невозможно. 6) Наше путешествие в Африку было полно захватывающих и волнующих деталей.
Ответ:
B.
characteristic − характерная черта
connection − связь
cruelty − жестокость
devotion − преданность
impossible − невозможный
thrilling − захватывающий
Задание №6
Report what they said or asked. Use the verbs told (sb), explained (to sb), asked, wondered, wanted to know.
1) Frank to Paul: I have already done my work today.
2) Diana to Julia: These days I often go to the theatre.
3) Alan to George: We did it last week.
4) Mary to Colin: My parents live here.
5) Harry to Nancy: I am very busy now.
6) Andrew to Bob: Three years ago they were at school.
7) Steve (to you): Have you done a lot today?
8) Max (to you): Did you work at the factory last year?
9) Diana to Olga: Did you buy a new dictionary yesterday?
10) Peter to Sally: Did they travel much last month?
Сообщите, что они сказали или спросили. Используйте глаголы сказал (кому−то), объяснил (кому−то), спросил, поинтересовался, хотел знать.
1) Фрэнк Полу: Я уже сделал свою работу сегодня.
2) Диана Юлии: В эти дни я часто хожу в театр.
3) Алан Джорджу: Мы сделали это на прошлой неделе.
4) Мэри Колину: Здесь живут мои родители.
5) Гарри Нэнси: я сейчас очень занята.
6) Эндрю Бобу: Три года назад они были в школе.
7) Стив (вам): Вы много сделали сегодня?
8) Макс (вам): Вы работали на фабрике в прошлом году?
9) Диана Ольге: Купила вчера новый словарь?
10) Питер Салли: Много ли они путешествовали в прошлом месяце?
Ответ:
1) Frank told Paul he had already done his work that day.
2) Diana told Julia that those days she often went to the theatre.
3) Alan explained to George that they We had done it the previous week.
4) Mary told Colin her parents lived there.
5) Harry explained to Nancy he was very busy then.
6) Andrew told Bob that three years before they had been at school.
7) Steve wondered if I had done a lot that day.
8) Max wanted to know if I had worked at the factory the previous year.
9) Diana wanted to know if Olga had bought a new dictionary the day before.
10) Peter wondered is Sally had travelled much the previous month.
Перевод:
1) Фрэнк сказал Полу, что он уже сделал свою работу вчера.
2) Диана сказала Джулии, что в те дни она часто ходила в театр.
3) Алан объяснил Джорджу, что они сделали это на прошлой неделе.
4) Мэри сказала Колину, что ее родители живут там.
5) Гарри объяснил Нэнси, что тогда он был очень занят.
6) Эндрю сказал Бобу, что три года назад они были в школе.
7) Стив поинтересовался, много ли я сделал сегодня.
8) Макс хотел знать, работал ли я на фабрике в прошлом году.
9) Диана хотела узнать, купила ли Ольга вчера новый словарь.
10) Питер задавался вопросом, много ли путешествовала Салли в прошлом месяце.
Задание №7
Report what they said or asked. Don’t forget to change the words this, these, here, today, now, yesterday, last, ago.
1) Margaret: I have already read this book.
2) Tony: We have met here before.
3) Alec: They are having lunch now.
4) Fred: We have not seen these comedies.
5) Polly: I have had breakfast today.
6) Greg: They drove to their club an hour ago.
7) Victor: We bought a cute puppy yesterday.
8) Mike: My family was travelling a lot last year.
9) Charles: I finished my story last Sunday.
10) Kevin: We spoke to him two days ago.
Сообщите, что они сказали или спросили. Не забудьте изменить слова это, эти, здесь, сегодня, сейчас, вчера, последний, назад.
1 ) Маргарет: Я уже прочитала эту книгу.
2) Тони: Мы встречались здесь раньше.
3) Алек: Они обедают сейчас.
4) Фред: Мы не видели этих комедий.
5) Полли: Я завтракала сегодня.
6) Грег: Они приехали в свой клуб час назад.
7) Виктор: Мы купили симпатичного щенка вчера.
8) Майк: Моя семья много путешествовала в прошлом году.
9) Чарльз: Я закончил свой рассказ в прошлое воскресенье.
10) Кевин: Мы говорили с ним два дня назад.
Ответ:
1) Margaret said she had already read that book.
2) Tony explained they had met there before.
3) Alec said they were having lunch then.
4) Fred explained they had not seen those comedies.
5) Polly said she had had breakfast that day.
6) Greg explained that they had driven to the club an hour before.
7) Victor said they had bought a cute puppy the day before.
8) Mike said his family had travelled a lot the previous year.
9) Charles explained he had finished his story the previous Sunday.
10) Kevin said they had spoken to him two days before.
Перевод:
1) Маргарет сказала, что она уже прочитала ту книгу.
2) Тони объяснил, что они встречались там раньше.
3) Алек сказал, что в то время они обедали.
4) Фред объяснил, что не видел тех комедий.
5) Полли сказала, что позавтракала в тот день.
6) Грег объяснил, что они заехали в клуб за час до этого.
7) Виктор сказал, что накануне купил милого щенка.
8) Майк сказал, что его семья много путешествовала в прошлом году.
9) Чарльз объяснил, что он закончил свою историю в прошлое воскресенье.
10) Кевин сказал, что они разговаривали с ним два дня назад.
Задание №8
Use past simple or past perfect to complete the sentences.
1) By 7 o’clock, Barbara explained, they (finish) the job. 2) Oleg (tell) me that he (buy) the vegetables the day before. 3) When my parents (return), I already (cook) supper and was watching television. 4) Alice added they (be) to that theatre several times. 5) My new friends wondered if I (can) show them Moscow. 6) James wondered if we (send) the e−mail to his manager.
Используйте Прошедшее простое или Прошедшее совершенное, чтобы завершить предложения.
1) К 7 часам, объяснила Барбара, они (заканчивать) работу. 2) Олег (сказать) мне, что накануне (купить) овощи. 3) Когда мои родители (вернуться), я уже (готовить) ужин и смотрел телевизор. 4) Алиса добавила они (быть) в этот театр несколько раз. 5) Мои новые друзья интересовались, (могу) ли я показать им Москву. 6) Джеймс поинтересовался, (отправить) ли мы электронное письмо его менеджеру.
Ответ:
1) By 7 o’clock, Barbara explained, they had finished the job. 2) Oleg told me that he had bought the vegetables the day before. 3) When my parents returned, I had already cooked supper and was watching television. 4) Alice added they had been to that theatre several times. 5) My new friends wondered if I could show them Moscow. 6) James wondered if we had sent the e−mail to his manager.
Перевод:
1) К 7 часам, объяснила Барбара, они закончили работу. 2) Олег сказал мне, что он купил овощи вчера. 3) Когда мои родители вернулись, я уже приготовила ужин и смотрела телевизор. 4) Элис добавила, что они были в этом театре несколько раз. 5) Мои новые друзья интересовались, могу ли я показать им Москву. 6) Джеймс поинтересовался, отправили ли мы электронное письмо его менеджеру.
Задание №9
Choose the appropriate words to complete the sentences.
1) I have already met him (today/that day). 2) Bob wondered if we had met James (yesterday/the day before). 3) I saw them three days (ago/before). 4) Ron explained that he had bought (these/those) very expensive tickets (yesterday/the day before). 5) As she says, (last/the previous) night Aunt Georgina slept badly. 6) Alice says she is writing a new book (now/then). 7) Have we met (here/there) in this beautiful place before? 8) David wondered if I had seen my parents (yesterday/the previous day).
Выберите подходящие слова, чтобы завершить предложения.
1) Я уже встречался с ним (today/that day). 2) Боб задался вопросом, встречались ли мы с Джеймсом (yesterday/the day before). 3) Видел их три дня (ago/before). 4) Рон объяснил, что купил (these/those) очень дорогие билеты (yesterday/the day before). 5) По ее словам, (last/the previous) ночью тетя Джорджина плохо спала. 6) Алиса говорит, что пишет новую книгу (now/then). 7) Встречались ли мы (here/there) в этом прекрасном месте раньше? 8) Дэвид поинтересовался, видел ли я своих родителей (yesterday/the previous day).
Ответ:
1) I have already met him today. 2) Bob wondered if we had met James the day before. 3) I saw them three days ago. 4) Ron explained that he had bought those very expensive tickets the day before. 5) As she says, last night Aunt Georgina slept badly. 6) Alice says she is writing a new book now. 7) Have we met here in this beautiful place before? 8) David wondered if I had seen my parents the previous day.
Перевод:
1) Я уже встречался с ним сегодня. 2) Боб поинтересовался, встречались ли мы с Джеймсом сегодня. 3) Я видел их три дня назад. 4) Рон объяснил, что он купил эти очень дорогие билеты вчера. 5) Как она говорит, прошлой ночью тетя Джорджина плохо спала. 6) Алиса говорит, что пишет новую книгу сейчас. 7) Встречались ли мы раньше здесь в этом прекрасном месте? 8) Дэвид поинтересовался, видел ли я своих родителей вчера
Задание №10
Use the words from the box in their right forms to complete these sentences.
cruel, cruelty, thrill, thrilling, devote, devotion, connect, connection, possible, impossible, character, characteristic
1) It is ... to sing and eat at the same time. 2) Everybody knows about Mary’s ... to her family and children. 3) That kind of behaviour is not ... of him. 4) I have no ... with their family. 5) I think there are two ... answers to this question. 6) There are six ... in the play. 7) The man was very ... to his dog − he often forgot to feed the poor animal. 8) This road ... the two farms. 9) Julia ... her life to music. 10) Going to the sea was a ... idea, we all loved seaside holidays. 11) I hate ... in children. Kids should be kinder to each other. 12) It was a great ... to win the first prize.
Используйте слова из рамки в их правильных формах, чтобы закончить эти предложения.
жестокий, жестокость, волновать, волнующий, посвящать, преданность, соединять, связь, возможный, невозможный, характер, характерная черта
1) Это ... петь и есть одновременно. 2) Все знают о ... Мэри своей семье и детям. 3) Такое поведение для него не ... . 4) У меня нет ... с их семьей. 5) Я думаю, что есть два ... ответа на этот вопрос. 6) В пьесе шесть ... . 7) Мужчина очень ... относился к своей собаке − он часто забывал кормить бедное животное. 8) Эта дорога ... две фермы. 9) Джулия ... свою жизнь музыке. 10) Поехать на море было ... идеей, мы все любили отдых на море. 11) Я ненавижу ... в детях. Дети должны быть добрее друг к другу. 12) Было большим ... выиграть первый приз.
Ответ:
1) It is impossible to sing and eat at the same time. 2) Everybody knows about Mary’s devotion to her family and children. 3) That kind of behaviour is not characteristic of him. 4) I have no connection with their family. 5) I think there are two possible answers to this question. 6) There are six characters in the play. 7) The man was very cruel to his dog − he often forgot to feed the poor animal. 8) This road connects the two farms. 9) Julia devotes / devoted her life to music. 10) Going to the sea was a thrilling idea, we all loved seaside holidays. 11) I hate cruelty in children. Kids should be kinder to each other. 12) It was a great thrill to win the first prize.
Перевод:
1) Это невозможно петь и есть одновременно. 2) Все знают о преданности Мэри своей семье и детям. 3) Такое поведение для него не характерно. 4) У меня нет связи с их семьей. 5) Я думаю, что есть два возможных ответа на этот вопрос. 6) В пьесе шесть персонажей. 7) Мужчина очень жестоко относился к своей собаке − он часто забывал кормить бедное животное. 8) Эта дорога соединяет две фермы. 9) Джулия посвящает/посвятила свою жизнь музыке. 10) Поехать на море было захватывающей идеей, мы все любили отдых на море. 11) Я ненавижу жестокость в детях. Дети должны быть добрее друг к другу. 12) Было большим волнением выиграть первый приз.
Задание №11
Get ready to speak about William Shakespeare. Don’t forget to write an outline to make your story more logical.
Приготовьтесь говорить об Уильяме Шекспире. Не забудьте написать план, чтобы сделать свою историю более логичной.
Ответ:
William Shakespeare was an English poet, playwright, and actor. He was born on 26 April 1564 in Stratford−upon−Avon. His father was a successful local businessman and his mother was the daughter of a landowner. During his childhood, his dad wanted his child to become well−educated, therefore William was sent to a local high school.
Shakespeare is widely regarded as the greatest writer in the English language and the world's pre−eminent dramatist. He wrote about 37 plays, 154 sonnets, two long narrative poems, and a few other verses, of which the authorship of some is uncertain. His plays have been translated into every major living language and are performed more often than those of any other playwright.
Around 1613, at the age of 49, he retired to Stratford , where he died three years later. He died on 23 April 1616, at the age of 52.
Перевод:
Уильям Шекспир был английским поэтом, драматургом и актером. Он родился 26 апреля 1564 года в Стратфорде−на−Эйвоне. Его отец был успешным местным бизнесменом, а мать была дочерью помещика. В детстве его отец хотел, чтобы его ребенок стал хорошо образованным, поэтому Уильяма отдали в местную среднюю школу.
Шекспир по праву считается величайшим англоязычным писателем и выдающимся драматургом мира. Он написал около 37 пьес, 154 сонета, два длинных повествовательных стихотворения и несколько других стихов, авторство некоторых из которых неизвестно. Его пьесы переведены на все основные живые языки и ставятся чаще, чем пьесы любого другого драматурга.
Около 1613 года, в возрасте 49 лет, он удалился в Стратфорд, где и умер через три года. Он умер 23 апреля 1616 года в возрасте 52 лет.