Step 10
Задание №1
Listen, Audio (38), and choose the right items to complete the sentences.
1) The text is about ... .
a) pantomimes
b) fairy stories
c) comedies
2) The part of Aladdin’s mother is ...
a) serious
b) not serious
c) tragic [′træʤɪk]
3) Aladdin does ... .
a) all that Abanazar tells him to do
b) nothing of what Abanazar tells him to do
c) something of what Abanazar tells him to do
4) The text ... .
a) tells us how the Genie [′ʤi:ni] helps Aladdin
b) doesn’t tell us how the Genie helps Aladdin
c) tells us something of how the Genie helps Aladdin
Послушайте, Audio (38), и выберите правильные элементы, чтобы завершить предложения.
1) Этот текст о ....
a) пантомимы
b) сказки
c) комедии
2) Со стороны матери Аладдина ...
a) серьезный
b) несерьезно
c) трагический
3) Аладдин делает ...
a) все, что ему велит сделать Абаназар
b) ничего из того, что ему велит сделать Абаназар
c) что−то из того, что говорит ему Абаназар
4) Текст ....
a) рассказывает нам, как Джинн помогает Аладдину
b) не сообщает нам, как Джинн помогает Аладдину
c) рассказывает нам кое−что о том, как Джинн помогает Аладдину
Аудио:
Aladdin is a good example of a pantomime. The story is hundreds of years old. Aladdin is the central character. There’s also his mother Twankey. Her husband is dead, so she has to wash clothes for money. In the pantomime her part is usually funny, and they choose an ugly man to play it. Twankey has a horse. This horse can talk and dance. It isn’t a real horse, but two men. One actor is the front legs, the other is the back. There is a beautiful Princess too, a nice looking young girl plays this part.
One day Aladdin meets a strange old man, Abanazar. Abanazar says to Aladdin that he is his uncle, his father’s brother. But it’s not true. In fact, he is a bad man. Abanazar gives Aladdin a ring and tells him to find a lamp in a cave under the ground and adds that the boy must bring the lamp back. Aladdin finds the lamp but doesn’t give it to Abanazar. He takes the lamp and then his mother tries to clean the lamp, and the Genie of the lamp appears. Eventually Genie helps Alladin and his family. Alladin marries the Princess and they live happily ever after.
This kind of play is always funny and never scary. It allows the actors to improvise and make jokes.
Аладдин − хороший пример пантомимы. Этой истории сотни лет. Аладдин − главный персонаж. Есть еще его мать Твинки. Ее муж умер, поэтому ей приходится стирать белье за деньги. В пантомиме ее роль обычно забавна, и на ее роль выбирают некрасивого мужчину. У Твинки есть лошадь. Эта лошадь умеет говорить и танцевать. Это не настоящая лошадь, а два человека. Один актер − передние ноги, другой − задние. Также есть прекрасная принцесса, эту роль играет симпатичная молодая девушка.
Однажды Аладдин встречает странного старика Абаназара. Абаназар говорит Аладдину, что он его дядя, брат его отца. Но это неправда. На самом деле он плохой человек. Абаназар дает Аладдину кольцо и говорит ему найти лампу в пещере под землей и добавляет, что мальчик должен вернуть лампу. Аладдин находит лампу, но не отдает ее Абаназару. Он берет лампу, а затем его мать пытается почистить лампу, и появляется Джин из лампы. В конце концов Джинн помогает Алладину и его семье. Алладин женится на принцессе, и они живут долго и счастливо.
Этот тип пьесы всегда забавен и никогда не страшный. Он позволяет актерам импровизировать и шутить.
Ответ:
1 − a, 2 − b, 3 − c, 4 − b.
1) The text is about pantomimes.
2) The part of Aladdin’s mother is not serious.
3) Aladdin does something of what Abanazar tells him to do.
4) The text doesn’t tell us how the Genie helps Aladdin.
Перевод:
1) Этот текст о пантомимах.
2) Роль матери Аладдина несерьезна.
3) Аладдин делает кое−что из того, что Абаназар говорит ему делать.
4) Текст не говорит нам, как Джинн помогает Аладдину.
Задание №2
Read the text and say which of these facts are not in it.
1) What people thought of Tchaikovsky’s music in his time.
2) What they think of his music today.
3) Tchaikovsky’s hobbies in the early years of his life.
4) Tchaikovsky’s family.
5) Tchaikovsky’s student years.
6) The ballets he composed.
7) The countries the composer visited in Europe.
8) The composer’s last music piece.
P. I. Tchaikovsky and His Music
Pyotr Ilyich Tchaikovsky (1840—1893) is one of the most important figures in the history of music. He wrote some of the most popular melodies [ˈmelədɪz] of all times. People all over the world know and love his ballet music.
Tchaikovsky was born in Votkinsk, Russia, in 1840. Young Peter showed an early interest in music. He began taking piano lessons at the age of five and very soon he learned to play better than his teacher. His mother died when Peter was fourteen, he felt very unhappy and began to write music which helped him. At the age of twenty−three he became a full−time student at St Petersburg Conservatory [kənˈsɜ:vətri]. The next twelve years of his life he devoted to teaching and taught students at the Moscow Conservatory. In the meantime he wrote music.
At the beginning of his career his compositions were not always successful. Many people thought his music was too modern and too sentimental. But with time audiences everywhere came to love Tchaikovsky’s musical style which was full of feeling and passion. By the end of his life, in the late 19th century, Tchaikovsky had become the greatest living composer.
Between 1888 and 1893 Tchaikovsky visited Europe and the USA. In 1893 he gave the first performance of his Sixth Symphony [ˈsɪmfəni]. He called it the “Pathetic” (full of feelings). Tchaikovsky considered his Sixth Symphony to be his best composition. It was also his last. Two weeks after he had finished this symphony he died.
Nowadays, Tchaikovsky’s operas and ballets are among the most popular performances all over the world. You can see such ballets as “Swan Lake”, “Sleeping Beauty” and “The Nutcracker” on many European and American stages. His operas are also well known and many Russian theatres stage them.
Прочтите текст и скажите, каких из этих фактов в нем нет.
1) Что люди думали о музыке Чайковского в его время.
2) Что они думают о его музыке сегодня.
3) Увлечения Чайковского в первые годы жизни.
4) Семья Чайковского.
5) Студенческие годы Чайковского.
6) Сочиненные им балеты.
7) Страны, которые композитор посетил в Европе.
8) Последнее музыкальное произведение композитора.
П. И. Чайковский и его музыка
Петр Ильич Чайковский (1840–1893) − одна из важнейших фигур в истории музыки. Он написал одни из самых популярных мелодий всех времен. Люди во всем мире знают и любят его музыку для балета.
Чайковский родился в Воткинске, Россия, в 1840 году. Молодой Петр рано проявил интерес к музыке. Он начал брать уроки игры на фортепиано в возрасте пяти лет и очень скоро научился играть лучше своего учителя. Его мать умерла, когда Петру было четырнадцать, он чувствовал себя очень несчастным и начал писать музыку, которая ему помогала. В возрасте двадцати трех лет он стал студентом дневного отделения Санкт−Петербургской консерватории. Следующие двенадцать лет своей жизни он посвятил преподаванию и обучению студентов в Московской консерватории. Тем временем он писал музыку.
В начале карьеры его сочинения не всегда были удачными. Многие считали его музыку слишком современной и сентиментальной. Но со временем аудитория во всем мире полюбила музыкальный стиль Чайковского, который был полон чувства и страсти. К концу своей жизни, в конце 19 века, Чайковский стал величайшим из ныне живущих композиторов.
Между 1888 и 1893 годами Чайковский посетил Европу и США. В 1893 году он впервые исполнил свою Шестую симфонию. Он назвал ее «Патетической» (полным чувств). Чайковский считал свою Шестую симфонию своей лучшей композицией. Она также была его последней. Через две недели после того, как он закончил эту симфонию, он умер.
Сегодня оперы и балеты Чайковского − одни из самых популярных спектаклей во всем мире. Такие балеты, как «Лебединое озеро», «Спящая красавица» и «Щелкунчик» можно увидеть на многих европейских и американских сценах. Его оперы тоже хорошо известны, их ставят многие российские театры.
Ответ:
These facts are not in the text:
3) Tchaikovsky’s hobbies in the early years of his life.
4) Tchaikovsky’s family.
5) Tchaikovsky’s student years.
7) The countries the composer visited in Europe.
Перевод:
Этих фактов в нем нет в тексте:
3) Увлечения Чайковского в первые годы жизни.
4) Семья Чайковского.
5) Студенческие годы Чайковского.
7) Страны, которые композитор посетил в Европе.
Задание №3
Read what Chris said about the pantomime he had seen. Report what he said.
“It was cold outside but in the theatre the people felt warm and cosy. Then it became dark and the curtain went up. Suddenly the Clown jumped onto the stage. He greeted the children and their parents. Their answers were not loud enough. The Clown asked the children to speak louder. They shouted their greetings. The performance began.”
1) Chris said...
2) He also said that...
3) Chris went on to say that suddenly...
4) He added that the clown...
5) He added that their answers...
6) Chris said that the Clown...
7) He also said that the children...
8) Chris explained that the performance...
Прочтите, что Крис сказал о пантомиме, которую он видел. Сообщите, что он сказал.
"На улице было холодно, но в театре людям было тепло и уютно. Потом потемнело, и занавес поднялся. Вдруг на сцену выскочил Клоун. Он поприветствовал детей и их родителей. Их ответы были недостаточно громкими. Клоун попросил детей говорить громче. Они выкрикивали свои приветствия. Спектакль начался."
1) Крис сказал ...
2) Он также сказал, что ...
3) Крис сказал, что внезапно ...
4) Он добавил, что клоун ...
5) Он добавил, что их ответы ...
6) Крис сказал, что Клоун ...
7) Еще он сказал, что дети ...
8) Крис объяснил, что спектакль ...
Ответ:
1) Chris said that it had been cold outside but in the theatre the people had felt warm and cosy.
2) He also said that it had become dark and the curtain had gone up.
3) Chris went on to say that suddenly the Clown had jumped onto the stage.
4) He added that the clown had greeted the children and their parents.
5) He added that their answers had not been loud enough.
6) Chris said that the Clown had asked the children to speak louder.
7) He also said that the children had shouted their greetings.
8) Chris explained that the performance had began.
Перевод:
1) Крис сказал, что на улице было холодно, но в театре людям было тепло и уютно.
2) Он также сказал, что стало темно и занавес поднялся.
3) Далее Крис сказал, что внезапно Клоун прыгнул на сцену.
4) Он добавил, что клоун поприветствовал детей и их родителей.
5) Он добавил, что их ответы были недостаточно громкими.
6) Крис сказал, что Клоун попросил детей говорить громче.
7) Он также сказал, что дети выкрикивали приветствия.
8) Крис объяснил, что представление началось.
Задание №4
Choose the appropriate words to complete the sentences.
1) The central (character/characteristic) of the play is a scientist who is working on a difficult problem. 2) My friend (connected/wondered) why I hadn’t phoned him. 3) My parents and I love to (receive/refuse) friends in our house. 4) If you can’t find your seat in the theatre, ask (the dramatist/an usher) to help you. 5) Our seats were (on/in) the gallery, rather far from the stage. 6) Hold (on/up) a minute, I’m nearly ready. 7) My friend is very much (alike/like) me: we both like the same things. 8) The scenery of the play (was/were) fantastic. 9) When I told father about my problem, he (previously/willingly) offered his help. 10) He couldn’t decide what to do for a long time and (at/in) the end became a music teacher.
Выберите подходящие слова, чтобы завершить предложения.
1) Центральный (персонаж / характеристика) пьесы − ученый, работающий над сложной проблемой. 2) Мой друг (подключился / поинтересовался), почему я не позвонил ему. 3) Мы с родителями любим (принимать / отказываться) друзей в нашем доме. 4) Если вы не можете найти свое место в театре, попросите (драматурга / билетера) вам помочь. 5) Наши места были (on/in) галерке, довольно далеко от сцены. 6) Держите (on/up) минуту, я почти готов. 7) Мой друг очень (похожий / как) я: мы оба любим одно и то же. 8) Декорации спектакля (was / were) фантастическими. 9) Когда я рассказал отцу о своей проблеме, он (ранее / охотно) предложил свою помощь. 10) Он долго не мог решить, что делать и (at/in) конце стал учителем музыки.
Ответ:
1) The central (character/characteristic) of the play is a scientist who is working on a difficult problem. 2) My friend (connected/wondered) why I hadn’t phoned him. 3) My parents and I love to (receive/refuse) friends in our house. 4) If you can’t find your seat in the theatre, ask (the dramatist/an usher) to help you. 5) Our seats were (on/in) the gallery, rather far from the stage. 6) Hold (on/up) a minute, I’m nearly ready. 7) My friend is very much (alike/like) me: we both like the same things. 8) The scenery of the play (was/were) fantastic. 9) When I told father about my problem, he (previously/willingly) offered his help. 10) He couldn’t decide what to do for a long time and (at/in) the end became a music teacher.
Перевод:
1) Центральный персонаж пьесы − ученый, работающий над сложной проблемой. 2) Мой друг поинтересовался, почему я не позвонил ему. 3) Мы с родителями любим принимать друзей в нашем доме. 4) Если вы не можете найти свое место в театре, попросите билетера вам помочь. 5) Наши места были на галерке, довольно далеко от сцены. 6) Подождите минуту, я почти готов. 7) Мой друг совсем как я: мы оба любим одно и то же. 8) Декорации спектакля были фантастическими. 9) Когда я рассказал отцу о своей проблеме, он охотно предложил свою помощь. 10) Он долго не мог решить, что делать и в конце концов стал учителем музыки.
Задание №5
Speak about William Shakespeare’s life and career. Mention these:
• Shakespeare’s early years;
• Shakespeare’s family life;
• Shakespeare’s plays;
• Shakespeare, an actor;
• “The Globe” then and now.
Расскажите о жизни и карьере Уильяма Шекспира. Упомяните это:
• Ранние годы Шекспира;
• семейная жизнь Шекспира;
• пьесы Шекспира;
• Шекспир, актер;
• «Глобус» тогда и сейчас.
Ответ:
Theatres in the 16th century were not like they are today. They were round buildings open to the sky in the middle. There were no lights or lamps and they showed their plays in the afternoon. The actors (men and boys only) performed on the stage where there was no scenery. Most of the audience stood to watch a play for a penny. More expensive tickets could get you a seat in the gallery or in a box. In those days theatre was an entertainment for both the rich and the poor.
In 1598 Shakespeare’s company of actors had a serious problem with renting the building. So one snowy winter’s night they took their belongings to the south bank of the Thames. Then they built the theatre in just 28 days and called it The Globe.
By that time Shakespeare already had a reputation of a poet and a dramatist, or playwright. Sadly, in 1613 during a performance The Globe caught fire, which destroyed it. They rebuilt it but soon the Puritans closed the theatre and destroyed it again.
Anyway, it happened after William Shakespeare had left London for Stratford where he lived out the last years of his life and died in 1616 on April 23, his birthday.
During his life he wrote 37 plays, several longer poems and 154 sonnets. His sonnets are 14−line love poems, wise and beautiful. Even nowadays people learn them by heart and remember lines from them. The great writer’s plays are no less popular. One of their secrets lies in the fact that he was so great at using words: he could (and still can) make audiences sad, happy, thrilled, excited. He used 18,000 different words (a lot more than most writers). We know for a fact that Shakespeare made up about 2,000 new words himself, some of his phrases have become so common that people use them every day. His works teach us to understand life and people and will always be internationally important.
In 1949, an American actor Sam Wanamaker came to London where he wanted to visit the famous Globe Theatre in which William Shakespeare had staged his plays. What he found was the place where the theatre had stood once. Wanamaker was in shock and decided to rebuild The Globe. It took many years to collect enough money and even longer to find out what the theatre had looked like in the old days.
In June 1997, Queen Elizabeth II opened the International Shakespeare Globe Centre, a replica of Shakespeare’s theatre. Sadly, Sam Wanamaker had died several years before the opening and wasn’t in the audience to see his dream finally come true.
Today, performances at the new Globe are very much like they were 400 years before. There is no scenery and practically no equipment such as microphones. And as in Shakespeare’s time, the audience is free to shout to the actors and comment on the play and the acting.
Women now play on the stage of The Globe, but from time to time they give all−men performances in original costumes and without interval. If it rains, however, they will give you a rain hat for you not to get wet.
Перевод:
Театры в 16 веке были не такими, как сегодня. Это были круглые здания, открытые небу посередине. Не было ни огней, ни ламп, и они показывали свои спектакли днем. Актеры (только мужчины и мальчики) выступали на сцене, где не было декораций. Большинство зрителей стоя смотрели спектакль за копейки. Более дорогие билеты могут дать вам место на галерке или в ложе. В те времена театр был развлечением как для богатых, так и для бедных.
В 1598 году у актерской труппы Шекспира возникла серьезная проблема с арендой здания. Итак, в одну снежную зимнюю ночь они увезли свои вещи на южный берег Темзы. Потом за 28 дней построили театр и назвали его "Глобус".
К тому времени Шекспир уже имел репутацию поэта и драматурга, или театрального писателя. К сожалению, в 1613 году во время спектакля в "Глобусе" случился пожар, который его уничтожил. Они восстановили его, но вскоре пуритане закрыли театр и снова его разрушили.
Во всяком случае, это произошло после того, как Уильям Шекспир уехал из Лондона в Стратфорд, где он прожил последние годы своей жизни и умер в 1616 году 23 апреля, в свой день рождения.
За свою жизнь он написал 37 пьес, несколько стихотворений и 154 сонета. Его сонеты 14−строчные любовные стихи, мудрые и красивые. Даже сейчас люди заучивают их наизусть и запоминают строки из них. Не менее популярны пьесы великого писателя. Один из их секретов заключается в том, что он так хорошо умел использовать слова: он мог (и все еще может) огорчать публику, радовать ее, трепетать, возбуждать. Он использовал 18 000 различных слов (намного больше, чем большинство писателей). Мы точно знаем, что Шекспир сам придумал около 2000 новых слов, некоторые из его фраз стали настолько распространенными, что люди используют их каждый день. Его работы учат понимать жизнь и людей и всегда будут иметь международное значение.
В 1949 году американский актер Сэм Ванамейкер приехал в Лондон, чтобы посетить знаменитый театр "Глобус", в котором Уильям Шекспир ставил свои пьесы. То, что он нашел, было местом, где когда−то стоял театр. Ванамейкер был в шоке и решил восстановить Глобус. Потребовалось много лет, чтобы собрать достаточно денег, и еще больше времени, чтобы узнать, как выглядел театр в былые времена.
В июне 1997 года королева Елизавета II открыла Международный центр Шекспира Глобус, копию шекспировского театра. К сожалению, Сэм Ванамейкер умер за несколько лет до открытия, и его не было в зале, чтобы увидеть, как его мечта наконец сбылась.
Сегодня выступления в новом Глобус очень похожи, как они были 400 лет назад. Здесь нет декораций и практически нет такого оборудования, как микрофоны. И как и во времена Шекспира, зрители могут кричать актерам и комментировать пьесу и игру.
Сейчас на сцене Глобуса играют женщины, но время от времени они дают полностью мужские представления в оригинальных костюмах и без антракта. Однако, если идет дождь, вам дадут шапку от дождя, чтобы вы не промокли.
Задание №6
Write these in English.
1) Представить твоего друга сестре; 2) билеты в театр; 3) купить программу у капельдинера (билетёра); 4) светлые волосы; 5) в конце концов; 6) предложить маме чашку чая; 7) в гардеробе (театра); 8) в театральной кассе; 9) история развлечений; 10) охотно сделать что−то.
Напишите это на английском языке.
1) Представить твоего друга сестре; 2) билеты в театр; 3) купить программу у капельдинера (билетёра); 4) светлые волосы; 5) в конце концов; 6) предложить маме чашку чая; 7) в гардеробе (театра); 8) в театральной кассе; 9) история развлечений; 10) охотно сделать что−то.
Ответ:
1) To introduce your friend to your sister; 2) tickets to a/the theatre; 3) to buy a programme from an usher; 4) fair hair; 5) in the end/eventually/finally; 6) to offer mum a cup of tea; 7) at the cloakroom; 8) at the box office; 9) the history of entertainment; 10) to do something willingly.
Задание №7
Do Project Work 2.
Find out what happened to Olivia, Viola, Orsino, Duke of Illyria and Sebastian in Shakespeare’s “The Twelfth Night”. Write a story about their adventures. Illustrate your story with the photos of the actors who played in the performance or pictures of scenery from the Internet, or your own pictures. Ask your family and/or friends to help you if necessary.
Выполните Проектную работу 2.
Узнайте, что случилось с Оливией, Виолой, Орсино, герцогом Иллирии и Себастьяном в шекспировской «Двенадцатой ночи». Напишите рассказ об их приключениях. Проиллюстрируйте свой рассказ фотографиями актеров, сыгравших в спектакле, или картинками декораций из Интернета, или собственными картинками. При необходимости попросите свою семью и / или друзей помочь вам.
Ответ:
Sebastian and his sister Viola were twins, and from their birth they were so much alike, that only the difference in their dress allowed people to know who was who. They were both born in one hour, and in one hour they were both in danger of dying when the ship on which they were making a sea voyage struck on a rock near the coast of Illyria. There was a terrible storm, and a very small number of the ship’s crew survived. The captain of the ship, with a few of his sailors got to the land in a small boat, and with them they brought Viola safe on shore, where she, poor lady, began to cry because she thought that she had lost her brother. The captain, however, explained to her that he had seen her brother when Sebastian was holding on to a strong mast and so he hoped that the young man had survived.
After the captain’s words Viola felt a little better as he had given her some hope, and now considered what she could do in a foreign country, so far from home; and she asked the captain if he knew anything of Illyria. “Ay, very well, madam,” replied the captain, “as I was born not far from this place.” − “Who governs here?” wondered Viola. The captain told her that it was Duke 3 Orsino, a man of noble nature. Viola said she had heard about Orsino from her father, and that he was unmarried then. “And he is so now,” said the captain. He added that many people thought Orsino was in love with fair Olivia. But Olivia, whose father and brother had died not long before, didn’t want to hear about Orsino’s love.
Viola asked the captain to introduce her to Lady Olivia saying she could be helpful to her. But he replied it was impossible because Olivia refused to receive anybody in her house after her brother’s death. Then Viola made another plan. She decided to become Duke Orsino’s page. It was an unusual idea for a young lady to put on men’s clothes and try to look like a boy. But Viola, who was young and of uncommon beauty, alone and in a foreign land, thought that men’s clothes could protect her.
After that, Viola goes to Olivia to confess about Orsino’s love to her. Viola uses many beautiful words and bright comparisons, that at the end Olivia falls in love for the page. This rather complicates the girl’s plan, so she desides to tell Orsino about the encounter. Upon meeting him, she immediately admires his beauty. Viola falls in love on the spot.
This rather complicates the situation and works against Viola’s plan. Things are about to turn out in the worst way possible, when Sebastian appears to the rescue and clarifies all the misunderstandings.
At the end, Sebastian marries Olivia and Viola lives happily with Orsino. A happy ending to such a great story.
Перевод:
Себастьян и его сестра Виола были близнецами, и с самого рождения они были очень похожими, что только разница в одежде позволяла людям узнать, кто есть кто. Они оба родились в один час, и через один час им обоим грозила смерть, когда корабль, на котором они совершали морское путешествие, ударился о скалу у побережья Иллирии. Был ужасный шторм, и очень небольшая часть экипажа корабля выжила. Капитан корабля с несколькими матросами добрался до берега на небольшой лодке, и с ними они доставили Виолу в целости и сохранности на берег, где она, бедная леди, заплакала, потому что думала, что потеряла ее брата. Капитан, однако, объяснил ей, что он видел ее брата, когда Себастьян держался за прочную мачту, и поэтому он надеется, что молодой человек выжил.
После слов капитана Виола почувствовала себя немного лучше, так как он дал ей некоторую надежду и теперь обдумывала, что она могла бы сделать в чужой стране, так далеко от дома; и она спросила капитана, знает ли он что−нибудь об Иллирии. "Да, и очень хорошо, сударыня," − ответил капитан, − "потому что я родился недалеко от этого места." − "Кто здесь правит?" − подумала Виола. Капитан сказал ей, что это Герцог 3 Орсино, человек благородной натуры. Виола сказала, что слышала об Орсино от своего отца, и что он тогда не был женат. "Он и теперь холостой", − сказал капитан. Он добавил, что многие думали, что Орсино был влюблен в прекрасную Оливию. Но Оливия, отец и брат которой умерли незадолго до этого, не хотела слышать о любви Орсино.
Виола попросила капитана познакомить ее с леди Оливией, сказав, что она может быть ей полезна. Но он ответил, что это невозможно, потому что Оливия отказалась принимать кого−либо в своем доме после смерти брата. Затем Виола разработала другой план. Она решила стать пажом герцога Орсино. Для молодой девушки было необычно надеть мужскую одежду и попытаться выглядеть как мальчик. Но Виола, молодая и необычайно красивая, одна в чужой стране, думала, что мужская одежда может защитить ее.
После этого Виола отправляется к Оливии, чтобы признаться, что Орсино любит ее. Виола использует много красивых слов и ярких сравнений, так что в конце Оливия влюбляется в пажа. Это довольно усложняет план девушки, поэтому она решает рассказать Орсино о встрече. При встрече с ним она сразу восхищается его красотой. Виола влюбляется на месте.
Это довольно усложняет ситуацию и работает против плана Виолы. Дело вот−вот обернется самым худшим образом, когда на помощь приходит Себастьян и проясняет все недоразумения.
В конце концов Себастьян женится на Оливии, и Виола счастливо живет с Орсино. Счастливый конец такой замечательной истории.